PeugeotClub Slovakia - Les Fans De Lion o.z.
Hlavné fóra => Servis => Peugeot 407 => Téma založená: baffy 08.04.2015 - 18:01:04
-
Ahojme .Posledné 3 dni ma obťažuje tento chybový kód v spojení s kontrolkou motora. Má niekto nápad po čom ,alebo kde šáhnout ? Je možné ,že by mi v servise po zásahu v mot.priestore /menili mi spojku/ niečo zabudli ,alebo špatne pripojili? Hláška nabieha až pri vyšších cca nejakých 3000 ot. inak všetko v pohode. Nejedná sa o prudké zošlapnutie pedálu ,ale pozvolné ,keď ho chcem prevetrať.
-
skontroluj najprv ci ti nevysi nejaky odpojeny kabel v motorovom priestore mne pri vymene termostatu raz zabudli napojit kabel ku cidlu termostatu a sahara mi bezala skoro stale po zahriati motora az tak som prisiel na to ze nieco nieje v poriadku.
-
taký chybový kód som ešte nevidel, to asi nebude origo diagnostika...
-
Ale je to origo diagbox :mrk ,poznám aj význam ,ale neviem kde sa čo nachádza ,na čo a kam šáhnout :blush
P11AA Ovládání elmag. ventilu regulace tlaku turbodmychadla : Nesoulad mezi ovládáním a měřeným tlakem přeplňování
-
P11AA je origo kod zavady PSA ..... Auto asi nema vykon predpokladam Zavada je prechodna alebo trvala ? Problem bude tu Ovládání elmag. ventilu turbodmychadla treba zistit preco ti neovlada turbo osobne by som povedal ze je odpojeny podtlak na ovladanie od turba ....a myslim ze to to bude v okoli veka a vstupnou hadicou do turba tam sa totiz gumena hadicka nasuva na kovovu tycku ak sa bavime o 2,0 hdi v 407 co mas v popise
-
Ano je to tak ako hovoríš,závada je prechodná ,vymazať to ide ,objaví sa až pri tých vyšších otáčkach a záťaži.Do tej doby mám pocit ,že to auto ťahá bez problému .Ešte to skúsim zajtra trochu prevetrať ,uvidíme. Čo sa týka tej hadičky je prístup lepší z hora ,alebo od spodu. A ano motor je ten čo mám v podpise.
-
Lepsiu fotku som nenasiel skus pozriet v tom mieste ci to neni rozpojene pripadne tu hadicku skontroluj ci to mam podtlak :angel
-
Jeé ,super ,mne to treba takto lopatisticky a ďakujem :yes
-
Asi som mal napísať o nejaký deň skôr :D .Od našej debaty je ticho a šlape ako hodiny.Nechápem :think ,každopádne vďaka za radu a budem pevne dúfať že mu to vydrží
-
ak sa ti symptomy objavia znova, tak potom este premerat snimac podtlaku v potrubi.
je to ten vlavo na prirube sania.
medzi kolikom 1 a kostrou pri zapnutom zapalovani by malo byt: medzi 4,8V - 5,2V
medzi kolikom 2 a kostrou pri zapnutom zapalovani by malo byt: medzi 0,0V - 0,2V
druha moznost je skontrolovat ovladaci ventil turba
a to skusit premerat odpor cievky (odpojit konektor) (kontakt 1 a 2), ktora by mala byt medzi 14-18 ohm
ak to bude ok, tak pri zapnutom zapalovani by malo byt na kontakte 1 nieco medzi 12V-14,5V
sluchovo ho mozes otestovat, ked ho pripojis na 12V akumulatora a kratko pripojis 12V na pin 1 "+" a pin 2 "-", malo by pocut ze cvaka
no a v poslednom rade mozes premerat samotne vedenie medzi kolikom 2 a RJ motora, je to stredny konektor vpravo dole, musi mat menej nez 1 ohm
vid obr. oznacene cervenou. pohlad na konektory RJ motora
snad som sa nepomylil a neporadil zle :chuckle
-
Oki Marcel ,ja len dúfam ,že to nebudem musieť využiť :D . Ako som už písal ,zatial je to bez problému ,ale prístup k týmto veciam egr ,turbo,žhaviče je neskutočný ,toto páni v Peugeote zrejme moc nedomysleli :doh
-
ak sa ti symptomy objavia znova, tak potom este premerat snimac podtlaku v potrubi.
je to ten vlavo na prirube sania.
medzi kolikom 1 a kostrou pri zapnutom zapalovani by malo byt: medzi 4,8V - 5,2V
medzi kolikom 2 a kostrou pri zapnutom zapalovani by malo byt: medzi 0,0V - 0,2V
druha moznost je skontrolovat ovladaci ventil turba
a to skusit premerat odpor cievky (odpojit konektor) (kontakt 1 a 2), ktora by mala byt medzi 14-18 ohm
ak to bude ok, tak pri zapnutom zapalovani by malo byt na kontakte 1 nieco medzi 12V-14,5V
sluchovo ho mozes otestovat, ked ho pripojis na 12V akumulatora a kratko pripojis 12V na pin 1 "+" a pin 2 "-", malo by pocut ze cvaka
no a v poslednom rade mozes premerat samotne vedenie medzi kolikom 2 a RJ motora, je to stredny konektor vpravo dole, musi mat menej nez 1 ohm
vid obr. oznacene cervenou. pohlad na konektory RJ motora
snad som sa nepomylil a neporadil zle <!-- s:chuckle -->:chuckle<!-- s:chuckle -->
Pozdravujem Marcel, vyššie popísaný postup by som potreboval urobiť na mojom aute, ale nie som na to technicky vybavený, som z Nitry a chyba P11AA sa mi pravidelne objavuje a mizne už pár rokov, bol vymenený aj elektromagnetický ventil regulácie tlaku turba, ale vôbec to nepomohlo... Chcel by som aby mi niekto povedal kde je problém a súčiastka sa vymenila, nechcem hádať a postupne meniť váhu vzduchu, snímače tlaku, turbo (kôli snímaču polohy lopatiek), egr ventil, a ktovie čo ešte, ako mi bolo povedané v autorizovanom servise... Jednoducho potrebujem pomoc, ale odbornú, vedel by si mi prosím Ťa ty poradiť? Alebo poradiť nejaký poriadny servis v okolí Nitry? Ďakujem.
-
Tak som sa nakoniec odhodlal ísť do servisu Peugeot s chybou P11AA, na moje veľké prekvapenie na druhý deň bolo auto hotové, že prehrali softvér (mal som tam vraj starý) a chyba zmizla. Zrejme je to pravda, lebo pri 3,0 ani pri 4,5 tis. otáčkach za plnej prevádzky kontrolka motora nezasvietila.
Ale stále tomu nejako nechápem... ako je možné že chyba zmizla nahratím nového softvéru, veď pokiaľ tam bol starý softvér, tak sa chyba mala objaviť už pri novom aute (rok 2009) a nie až po rokoch používania? Čo sa stalo starému softvéru keď „vyrobil“ túto chybu? Alebo je chyba niekde inde (vadný podtlak, vadné nejaké čidlo, váha vzduchu, prasknutá trubka sania....) a nový softvér len dokáže lepšie reagovať na nesúlad tlakov a nehádže auto hneď do úsporného režimu s chybou P11AA? Mohli by ste mi to niekto vysvetliť?
-
Neviem ti to vysvetliť ,ale mám pocit že prehratie softu nepomôže.Nechal som si to prehrať tak ako ty ,nejakú dobu to fungovalo ,ale tá chyba nabieha sporadicky zas:
P11AA : Ovládání elektromagnetického ventilu regulace tlaku turbodmychadla
Charakteristika : Inkoherence mezi ovládáním a měřeným tlakem přeplňování
Statut : přerušovaná
Lokalizace : místní
Proměnné veličiny, zaregistrované se závadou
Otáčky motoru : 2880 ot/min
Napětí akumulátoru : 14.36 volt(ů)
teplota chladicí kapaliny : 81 °C
stav regulace tlaku přeplňování : regulovaná(ý)
Měřený tlak paliva : 1559 bar
Tlak sání : 2.55 bar
požadovaný tlak turbodmychadla : 2.26 bar
měřený průtok vzduchu : 1365 mg/vstřik
Problém by som videl asi v mestskej premávke aj keď nejazdím na 4 ,väčšinou je to na 3jke ,ale kdesi som čítal že je potrebné z času na čas dať pedál na podlahu ,aby sa to variabilné turbo hýbalo v celom spektre otáčok. Čiže ,nemám to odsledované ,ale vždy keď si na to spomeniem ,tak zaradím aj 5ku na 2k otáčok a na nejakých 10 sekúnd dám pedál na podlahu ,nejde o rýchlosť ,ako o to ,aby sa to turbo snažilo dostať do max. výkonu ,teda aspoň som to tak pochopil. Mno a keďže dosť často na to zabúdam ,tak si myslím ,že príde práve z dôvodu toho zanesenia k opozdenej reakcii a tak to rj vyhodnotí ako chybu ,aj ked auto potom ide normálne ,žiadny núdzak. Neviem ,možno niekto poradí viac ,možno bude ozaj v prdeli el.mag.ventil a možno iba niekde špatná hadička,ale hladať to v tom labirinte sa mi nechce.
-
Ten elek. ventil som menil ešte pred prehratím softvéru, ale nebol to ventil, zatial to nesvieti, tak uvidím dokedy, ale pravda je, že auto žial chodí už len po meste...