PeugeotClub Slovakia - Les Fans De Lion o.z.
Hlavné fóra => Servis => Peugeot 206 => Téma založená: Jaroslav Kraslan 17.11.2019 - 14:09:25
-
Zdravim.
Tuto temu som tu nenasiel tak vas chcem poprosit o pomoc.
Na aute su 2 kontrolky teploty, na chladiacu kvapalinu a na olej v motore. Takto cez zimu mi to zacalo robit to, ze aj po 30km jazde stale ukazuje voda 70 stupnov a olej tak nejak o dost menej ako pred tym ukazoval, standard tak mierne pod 90 stupnov. Ako na obrazku. Co to moze byt, co by som mal vymenit? Ked po takej dlhsej jazde vypnem motor a nastartujem tak sa to po chvili zvysi na normalne standardne hodnoty ako po 30km jazde, voda aj olej tak mierne pod 90. Ako keby sa tam nieco zresetovalo alebo co, snimace, sondy?
Vedeli by ste poradit? Dakujem.
Peugeot 206, 1.4 benzin 55kw, (TU3A) rocnik 2007.
[ You are not allowed to view attachments ]
-
Pre 1.4 benzín úplne normálne hodnoty v takomto počasí.
Prípadne skúsiť chladič, či nie je teplý aj pri teplote vody okolo 60°C, to by bol zlý termostat.
-
Mam tiez 206 a 1.4 minulu sobotu som siel cez Donovaly a tam som mal teplotu 90 a to som posledný kilometer siel za kamionom,ale potom od Lipt. Osady po Ruzomberok a pocas celej jazdy som mal okolo 70-80 stupnov.Pokial nemam vadný termostat tak by tom malo byt v poriadku.Musim skusit ci nahodou neprepusta termostat do chladica skor ,ako ma.
-
Problem je ze taketo hodnoty som nezaznamenal nikdy roky dozadu. Bezne som mal uz po 10 minutovej jazde v meste 70 stupnovu vodu aj pri -5 a za kratko klasicky nad 80 stupnov, a teraz po 30km jazde pri 16 stupnoch sa drzi na 70. Osobne si myslim ze nejaka elektronika odchadza a celkovo to zle ukazuje aj teplotu oleja aj vody, to je uz podozrive. Ze by aj motor bol studensi odrazu, to asi nie.
-
Staci pozriet na dia realne hodnoty. Skontrolovat termostat. Ale aj tak si myslim, ze je to ok. Daj kurenie na minimum a odsleduj ako rychlo sa ohreje.
-
Problem je vyrieseny.
Mechanik vymenil teleso kde sa napaja termostat, bolo prasknute, termostat nevymenil lebo mi z eshopu poslali dieslovy, nevadi lebo stary funguje, vymenil aj snimac teploty vody, ten prisiel novy s tym telesom. Aktualne vsetko funguje bez problemov, uvidim v zime ked budu velke mrazy co bude robit teplota ale malo by to byt uz ok.
K tomuto sa pridruzili dalsie problemy ako zatekanie chladiacej kvapaliny pod volant z tesnenia radiatora kurenia, tam vymenil tesnenia a sroby doplnil, radiator bol ok. Ten radiator bol udajne zle pripevneny a len 1 srobom, obvykle je 3ma a pre to to tieklo, zacalo to tiect az po tom ako sa mi podarilo prehriat par krat motor v kolonach do teploty vody nad 110 lebo nefungoval ventilator chladica - bola srokodovana kabelaz, tak vymenil aj tu.
No co vam poviem jedna radost a stalo to nejakych 120€ praca + diely. Vdaka za vsetky rady. ;)