PeugeotClub Slovakia - Les Fans De Lion o.z.
Hlavné fóra => Servis => Peugeot 307 => Téma založená: andrej.ramone 14.12.2015 - 20:29:53
-
Zdravím :) Chcel by som dať vymeniť olej v prevodovke ale neviem aký objem oleja treba do prevodovky naliať. Budú stačiť 2 litre?. Ďalšia vec je sitko v mazaní turba. Zatiaľ som ho dával 2x len čistiť, naposledy pred 2 rokmi. Po internete som ale čítal, že je to sitko lepšie vybrať úplne. Nie je tam riziko, že sa dostane do turba nejaký bordel z motora? Neviem sa rozhodnúť či ho znovu len prečistiť alebo vyhodiť von. Olej mením tak po 14 tis km. Pýtam sa preto lebo sa chystám vymeniť olej+ filtre a popritom nejakú tú údržbu. Za odpovede ďakujem :)
-
Do prevodovky idu presne 2 litre 75W-80 oleja. Ked das menej tak riskujes nedostatocne rozhadzovanie oleja a teda aj mazanie prevodovky, ked das viac, vylatcenie simeringov. Takze presne 2l :) (+-2dcl nehra rolu samozrejme).
K tomu turbu, nemyslim, ze by sa nieco malo stat ked ho vyberies. Takze kludne do toho. Inak by som skratil interval vymeny oleja na 10 000km (+-2000km).
-
Ďakujem pekne za odpoveď :) Tak kúpim 2 litre Total Transmission BV 75W-80 a sitko pôjde von. :D
-
chlapci , aký je prístup k tomu sitku ? idem meniť olej, idúcky by som sa na to kukol , na ktorej trubke ho hľadať ?
-
Musí ísť dole DPF filter, sitko je na prívodnej trubke do turba ktorá je priskrutkovaná na bloku motora, ak máš zdvihák/jamu, tak DPF sa zhadzuje ľahko a ostatné už uvidíš :)
-
pani, naozaj je to s tym sitkom take dolezite? viem o tom odporucani vyrobcu garett, no v autorizovanom servise mi vyberanie sitka vobec neodporucali ked som sa na to pytal, a oni maju asi najviac skusenosti s tymito motormi... ;)
-
sitko je v tom zakruzkovanom srobe :D
-
Vhodne je ho menit ked sa meni turbo, vtedy sa casto aj tieto trubky s tesneniami (minimalne tesnenia) menia. To sitko som videl na Lagune 2 1.9dci s 350 000km kde som menil turbo (este bolo original) a v sitku nic nebolo. Niekto to odstranuje, nikto to cisti. Podla mna to nema velky vyznam. Pri normalnom pouzivani auta a pravidelnej vymene oleja nie je dovod na nejake necistoty v nom.
-
Máš pravdu Falco. Ja som teraz menil olej po 14100 km a budúcu výmenu uskutočním zrejme už po 12tis. km. Máme tento motor v rodine ešte v Citroene C4- jazdí s ním moja teta a to auto dostáva riadne zabrať. Krátke studené štarty po meste, výmena oleja po 20tis. km. Zrejme si koleduje o problémy, ale niektorým ľuďom sa takéto veci ťažko vysvetľujú.
-
Ja osobne mam system taky, ze po 8 000km zacinam uvazovat nad vymenou. Nez si na to najdem cas a kupim olej, filter a pod. tak sa dostanem k 10 000km. Vynimocne sa to natiahne na 12 000 ak je naozaj nedostatok casu, energie a pod.
-
a neskusali ste niekto pridavat do oleja nejake aditiva proti karbonizacii? hovori sa sice, ze niet nad kvalitny olej bez aditiv a jeho caste vymeny, no napr. u 1.6 HDi by mozno malo vyznam nejake aditivum, ktore by rozpustalo karbon v olejovej vani... ci by zase klesol mazaci ucinok oleja?
-
Aditivum do oleja neodporúčam ak ho nepoužívaš od začiatku ...môže ti uvolniť naraz väčší kus karbónu a zapchať čerpadlo oleja pripadne sitko do turba a problém je na svete. Ak tak radšej sprav "preplach" lacnejším olejom a potom použi kvalitný.
Jednoducho meň poctivo olej a filter po 10 - 12000km a motor ti bude pekne slúžiť, máš najazdených cca 200000km a to je pohoda ak sa o motor staráš ;)
-
ten najazd je vacsi ale to by nevadilo :D neexistuje nieco, co karbon neuvolnuje ale ho rovno rozpusta? ci to by bola uz prilis utopisticka agresivna chemia? ;) :D
-
Karbon sa z motora najlepsie a najbezpecnejsie cisti mosadznou kefou. :D Ale to si nechcel pocut.....
Inak k zivotnosti oleja je tu clanok pod ktory sa podpisal SAE (pre info - zdruzenie ktore definuje specifikacie oleja ) pre tych co nechcu vela citat tak na obrazku 1 je graf zavislosti najazdu mil a vystupneho napatia zo snimaca merania kvality oleja. faza 1 odburanie detergentov, faza 2 odburanie antioxidantov, faza 3 narast kyslosti oleja, faza 4 narast vyskozity.
Stacilo by aby vyrobca doplnil jedno jednoduche cidlo do olejovej vane a riadiaca jednotka by mala stale prehlad o kvalite oleja a pripadne by dokazala upozornit majiela keby sa olej degradoval pri prenikani chladiacej kvapaliny do oleja...
-
to by nam tie motory vydrzali moc dlho, a to predsa ekonomika nepotrebuje :)
-
a neskusali ste niekto pridavat do oleja nejake aditiva proti karbonizacii? hovori sa sice, ze niet nad kvalitny olej bez aditiv a jeho caste vymeny, no napr. u 1.6 HDi by mozno malo vyznam nejake aditivum, ktore by rozpustalo karbon v olejovej vani... ci by zase klesol mazaci ucinok oleja?
Kazdy olej ma v sebe uz aditiva. Kazdy vyrobca podla svojho uvazenia a svojho receptu ten olej vyraba. Pridavat tam dalsie veci moze sposobit len a len problemy. Z tohto dovodu sa neodporuca ani menit vyrobcu oleja casto. Jeden olej moze slabsie odstranovat nieco co druhy to dokaze intenzivnejsie a po zmene oleja budes mat problem.
-
zaujimave, ako vidim, problematika mazania motorov je teda poriadne obsiahla :)