PeugeotClub Slovakia - Les Fans De Lion o.z.
Hlavné fóra => Servis => Peugeot 206 => Téma založená: Vladimír 14.03.2024 - 20:10:50
-
Vymenil som brzdové obloženie na ľavom zadnom kolese, lebo slabšie brzdilo o 20% ako pravé. Po 2 rokoch som znova šiel na STK a ľavé koleso zase slabšie brzdilo. Nepomohla ani výmena obloženia a odvzdušnenie. Uvažujem preto, že brzdný účinok zvýšim pomocou ozubeného štelovaka. O koľko zubov ho mám dohora otočiť, aby sa brzdný účinok zvýšil asi o 30 %?
-
to nikto presne nevie . prešmirgľuj bubník , odmeraj priemer otvora ( po potrebe zraz hranu , ak je ukopaný )a za cca pol mm menej
nastav priemer pakien . nezabudni skontrolovať lano ručnej brzdy .....
-
Ked máš nové obloženie tak by som investoval do nových bubnov,alebo ich daj zarovnať ak sú dostatočne hrubé.
-
treba odmerať priemer diery . na bubníku je vyrazený max povolený priemer . počítaj že minimum milimeter treba stiahnuť .... čím sa priemer diery zväčší o 1 mm ( o hodnotu ktorú sústružník stiahne )
-
Oba bubny mám osústružené, obloženie vymenené a neviem ako ďalej to ovplyvniť, aby kolesá rovnako brzdili. Preto uvažujem o otáčaní ozubeného štelováku na ľavom kolese.
-
urob ako som ti napísal .... štelovák sa otáča , to je pravda , ale neviem či máš otvor na bubníku , alebo sa dáva bubník dolu . hlavne urob to čo som napísal v predchádzajúcom príspevku . ( odmeraj priemer bubníka a za cca pol mm menej nastav priemer pakní ) a nezabudni skontrolovať lanká ( lanko ) ručnej brzdy . musí chodiť ľahúčko , nesmie nikde drhnúť , ani trochu
-
Ako a čím nastavím priemer pakní?
-
Tak ich dotiahni,aby sa dotýkali bubna a potom povoľ oni sa samé došteluju
-
Ako ich mám dotiahnuť? Pri brzdení sa predsa samy roztiahnu.
-
Ako a čím nastavím priemer pakní?
napríklad aj veľkým 250 mm posuvným meradlom . ( myslím že 250 by malo stačiť ) istým meradlom odmeráš aj vnútorný priemer bubníka . a nastavíš to , samozrejme , otáčaním štelováka . robil si to už voľakedy , lebo mám dojem že nemáš celkom jasno o čom píšem ?
až by predsa len 250 - tka nestačila , sú aj väčšie ... 350 , 500 mm
-
Brzdy si sám štelujem už 40 rokov a väčšinou úspešne. Spmenul som si teraz na radu technika z STK - keď nič nepomôže, treba navzájom vymeniť bubny. Neviem prečo si mi hneď nenapísal, že pakne sa doťahujú ozubeným štelovákom? Samozrejme, odmeriam aj otvor na bubni, či nie je pretočený.
-
prečo som ti nenapísal ? ... jednoducho , nemám všetko v hlave . neviem z hlavy ktoré auto má aký štelovák .
-
Vladimír myslel som keď más kolesá dole a bubon krútiš len rukami až kým nepočuješ šúchanie čeľustí o bubon ,potom povoľ ,aby to stále nešúchalo, ale len toľko ,aby sa bubon krútil potichu.