PeugeotClub Slovakia - Les Fans De Lion o.z.

Hlavné fóra => Servis => Peugeot 306 => Téma založená: plump11 08.01.2015 - 17:01:08

Názov: (306) - 1.9 td kolisaju otacky
Prispievateľ: plump11 08.01.2015 - 17:01:08
Cavte chcel by som sa spitat ci niekto nevie v com moze bit chyba zo zaciatku ked som nastartoval tak mi kolisali otacky ale dalo sa v pohode jazdit teraz kolisaju tak isto ale ked sa rozbehnem cca po 2 metroch skape a tiez sa mi zda ze dost dymi. dakujem za radu.
Názov: Re: peugeot 306 1.9 td
Prispievateľ: Durko 08.01.2015 - 22:31:15
povedal by som že asi regulácia turba alebo turbo
Názov: Re: peugeot 306 1.9 td
Prispievateľ: Marcel00 08.01.2015 - 22:34:23
pri tak nizkych otackach turbo ani nezapne... tam bude iny zadrhel...
kolisanie otaciek takisto nesuvisi s kvalitou turba, kedze vo volnobehu turbo nem potrebne.

co vsetko si skontroloval ?
co kvalita nafty? palivovy filter, cistota vedenia paliva? netesnosti a podobne ?
rozpis sa viac :hi
Názov: Re: peugeot 306 1.9 td
Prispievateľ: Durko 08.01.2015 - 22:44:38
ked to ty povíííš
Názov: Re: peugeot 306 1.9 td
Prispievateľ: Marcel00 08.01.2015 - 22:47:25
nevim, myslim si :D
Názov: Re: peugeot 306 1.9 td
Prispievateľ: pastorek 09.01.2015 - 00:29:09
Citácia: "plump11"
...tiez sa mi zda ze dost dymi. dakujem za radu.
Akej farby je dym? Čierny, biely alebo modrastý?
Názov: Re: peugeot 306 1.9 td
Prispievateľ: plump11 09.01.2015 - 12:15:37
Modrasty:-)

Pal.filter so skusil menit ten je novy a nepomohlo takisto som mal vonku z nadrze to sitko s plavakom bolo zanesene vycistil som ho a nepomohlo nafta je normalna z benzinky. Neni tam ece niekde dopravne cerpadlo alebo take nieco ze by bola chyba v tom ???
Názov: Re: peugeot 306 1.9 td
Prispievateľ: CiNiK 09.01.2015 - 12:24:05
Modrý dym = žerie to olej... či?!  :think  :tmi
Názov: Re: (306) - 1.9 td kolisaju otacky
Prispievateľ: pipistrel 09.01.2015 - 12:24:23
presunute do servisu
Názov: Re: (306) - 1.9 td kolisaju otacky
Prispievateľ: pastorek 09.01.2015 - 13:01:03
Pri modrastom dyme ide o nadmerné spaľovanie oleja. Príčiny môžu byť tri:
- olej presakuje tesnením turba a je spaľovaný
- guferá ventilov sú stvrdnuté , netesnia a cez ne ide olej do spaľovacieho priestoru
- piesty dobre netesnia a okolo nich preniká olej

V kombinácii kolísanie voľnobehu a spaľovanie oleja môže byť iba jedna príčina - jeden z valcov má výrazne horšie tlaky pre zadreté alebo zapečené krúžky. Teoreticky by to mohli robiť i guferá jedného valca ale málokedy sa stáva že by boli na jednom úplne zlé a ostatné v pohode.

Odporúčam skontrolovať kompresné tlaky a podľa toho zvoliť spôsob opravy.