PeugeotClub Slovakia - Les Fans De Lion o.z.
Hlavné fóra => Servis => Peugeot 206 => Téma založená: mitu 23.10.2013 - 12:45:57
-
Ahojte, ak by ste mi vedeli poradit budem rad :) mam motor 1.6 16v v 206ke rv2002, 150k km , Kazde rano od minuleho mesiaca ked je studeny motor auto ide ako keby na tri valce( trasie ho skacu otacky ma nepravidelny volnobeh, Predtym mi pisalo aj chybu odstranovania spalin to sa vyriesilo nastavenim skrtiacej klapky. Teraz auto pri pridani plynu len huci striela z vyfuku ide pekne do otacok ale vobec nema vykon ako predtym. Pri meneni sviecok som si vsimol na jednej biely prasok ostatne boli ako nove ani po ich vymene sa nic nezlepsil, filtre tak isto vsetko nove klapka ocistena tak isto aj snimac polohy plynu. V servise mi bolo povedane ze pravdepodobne budem mat prasknutu hlavu na motore. Diagnostika od vtedy uz neukazala nic ale aj tak neviete niekto poradit cim to moze este byt? dik
-
Fuu, ked povedali ze mas prasknutu hlavu tak to maju odkial??? Treba zmerat kompresiu, ale prasknuta nebude, to by ubudala voda,alebo tlacil olej do vody apod...Ja to skorej vidim nieco so zapalovanim,kable.. Neviem ako pri 1.6, ale tiez by som pozrel cidla otacok klukoveho hriadela, asi to ma aj na vacke, tak tie to mozu robit tiez....(este skontrolovat rozvody)Este ma napadla ze co ak tryska??? Ale pockajme aj an ostatnych :-)
-
Priatelka mi doniesla z USA seafoam tak to vyskusam aspon preventivne to pomoze vstrekom este mi meral aj lambdu sondu a ta bola v poriadku. Na original diagnostike LEXIA nevedel zistit ci je daky vstrek pred smrtou viem ze kamaratovi na Passate zistili bez odobrania vstreku presne ktory mal KO. Ja len dufam ze to nebude prasknuta hlava :(
-
Podľa toho čo popisuješ by som sa orientoval na konkrétny valec. Sviečka, kábel, vstrekovač a teoreticky i cievka. Čo sa týka prasknutej hlavy tak temer vždy je to do chladiaceho plášťa a to by sa prejavilo vyhadzovaním vody alebo jej spotrebou ale každopádne sa oplatí zmerať kompresné tlaky.
-
Ak by to bola elektrická závada, tak to ukáže diagnostila. Podľa mňa bude pridretý ventil v hlave. Na 1,6 16V sa to stáva. Hlavne ak sa pouižíva hustý olej.
-
Olej tam bol pravidelne meneny 5w40
-
na tento tyzden som objednany na meranie kompresnych tlakov, ale co som pozeral otvoril viko chladiacej pridal plyn ziadne bublinky hladina sa nepohla akurat po otvoreni viecka oleja je citit s tade benzin :O - nic som nelial do oleja akurat som pouzil adiativum na vstreky do benzinu. Co sa tyka sviecok, uz su dve zanesene bielim praskom :/ to maju nabehane 200km ostatne su ako nove.
-
Ak máš možnosť požičať si na vyskúšanie zapalovaciu lištu ,urobto.Býva často problémom u týchto motorov.Stačí nejaká mikroprasklina ,kade naberie vlhkosť a je vymalované.
-
... otvoreni viecka oleja je citit s tade benzin...
To je normálne hlavne pri studenom motore. Malá časť paliva preniká do oleja.
... Co sa tyka sviecok, uz su dve zanesene bielim praskom :/ to maju nabehane 200km ostatne su ako nove...
Ak to vyzerá ako na obrázku tak je to v poriadku, skôr bude problém v tých čistých. Mne to pripadá ako keby to aditívum vyčistilo iba dva vstreky a dva sú ešte zanesené. To by mohlo mať prejavy ako popisuješ.
onrázok:[attachment=0:5bxa11qi][/attachment]sviecka.jpg[/attachment:5bxa11qi]
-
je to presne to iste ako si poslal... po vymene sviecok islo auto dva dni ako vymenene potesil som sa ze to je svieckami ale problemy sa zopakovali, dal som tam bosch 4-elektrodove. ked je studeny motor a nastartujem vyskocia otacky cca na 3000 motor zahuci a potom hned klesnu ale motor pri pridani plynu dusi a viac ako 2k otacok na prvom prevodovom stupni sa neda vytacat, po 3minutach sa vsetko napravi a da sa normalne vytacat.
-
Tak dnes som sa rozpraval o tom v dalsom servise vraj na tejto motorizacii uz menili hlavu 4krat. Presne moj problem klesol vykon a rano kym sa motor nezahrial tak ho dusilo. A tie sviecky ze to byva pozrazana voda preto zle odpaluje a vytvori sa taky biely prasok na nich.. Spytal sa ma este na zapalovaciu rampu ako som povedal ze mam Sagem tak mi povedal ze hned to vymen za Valeo. Zatial musim len dufat ze to nebude fakt prasknuta hlava :/
-
... A tie sviecky ze to byva pozrazana voda preto zle odpaluje a vytvori sa taky biely prasok na nich...
Asi vedia viacej ako BOSCH lebo ten obrázok bol s materiálu k sviečkam od výrobcu.
-
tak po odobrati zapal. rampy sviecky zadrbane od benzinu, dneska som ju odobral zase uz boli len dve posledne od benzinu. kontakty na rampu ocistene. Motor cuka hlavne v nizkych otackach po pridani plynu, zmenil sa zvuk motora, ma nepravidelny volnobeh. Olej sa nestraca vobec ale uz vidno aj na nom ze je tam viac benzinu ako oleja :( tak uz auto oddychuje pravdepodobne to je zapalovacia rampa
-
tak tlaky dopadli na vybornu 13 na kazdom valci :) zajtra menim rampu na Valeo :)
-
A lambda sondu si pozeral ?
-
Skrtiaca klapka nova a je po probleme :) to mala len 130k
-
nie ze by som nadaval na vyrobcu 4kontaktnych sviecok ale skusal si aj ine sviecky?? stalo ne raz ze viac elektrod nebolo dobre pre niektore motorizacie a dalsia vec je podal vyrobcu odporucana sviecka typu ako dal Pastorek aspon tak mi to vypisali autodiely ;)