modus operandi (správne ma byť s mäkkým i, keď sa už hrajeme na cudzie slová), je pre ABS iný ako pre ESP. ABS rieši protiblokovaci systém, čiže keď auto brzdí, a blíži sa k hranici zablokovania kolesa, tak uvolní brzdu, tak, aby sa koleso odvaľovalo na hranici tesne pred šmykanim. Všetci dobre vieme, že koleso pokiaľ sa odvaľuje, tak má podstatne vyšší súčiniteľ šmykového trenia, ako keď sa šmýka. Taktiež, pokiaľ sa koleso odvaľuje, môže auto aj zabáčať a obísť napr prekážku. ESP sa naopak, snaží auto udržat v požadovanom smere, napr. keď sa dostáva do nedotačiveho šmyku tak začne pribrzďovať vnútorné koleso, aby sa šmyk zrovnal. Taktiež pôsobí aj v tom prípade, ak auto brzdí, a zrazu sa zníži priľnavosť na predné kolesa, začne intenzívnejšie brzdiť zadnými kolesami. To isté keď sa auto napr dostane s jednou stranou na ľad, tak pribrzduje opačnú stranu, aby si auto zachovalo požadovaný smer. Taktiež pomáha napr pri rozbehu, aby nedochádzalo prešmyku jedného kolesa, a vytvára qvázi uzávierku diferenciálu. Koniec školenia.
ináč modus operandi, je tiež film, pesnička, alebo album.