tak, po peripetiách ASI (dúfam) uzatváram. chyba je vymazaná a neobnovuje sa. síce aj predtým boli veľmi dlhé prestávky a mizla sama a bez mazania.
potom, ako sa chyba čo 120km opakovala sa snímače vymieňali spôsobom starý/nový/ľavý/pravy ... a furt chyba.
riadiaca jednotka je čistučká aj po 145 mesiacoch, nevŕtalo sa v nej, iba sa "pozreli" kontakty, ničím sa nestriekalo. €200 za prehratie sw sa mi dávať akosi nechcelo.
ktomuto sa pridala hnusná vec, prestal páliť jeden valec, nedivím sa, že to vie ľudí poriadne preľaknúť - všetko hučí (najviac ventilátor úplne studeného motora!
diagnostika je dobrá, ale súčasne hlúpa vec - síce napovie že druhý/tretí valec "nepáli" ale že je to viac ako sviečka zamlčí, takže bádanie kde je druhý/tretí valec pohkračovalo hľadaním/objednávaním cievky a až ďalší deň sa skusmo našlo správne riešenie.
odvtedy už iba dvakrát sa objavila po 120km chyba, po zmazaní užnevyskakuje.
teraz má dva dni pršať, tak sa uvidí aj v mokre, ak vydrží, umyjem, povysávam a hurá EK/STK!
ps - na trabi aj w353w som na prvý pohľad vedel ktorý valec nepáli. na modernom motore sa musí hľadať. a záhradné náradie má k motorom, príslušenstvu jeden "trubkový" kľúč s navareným skrutkovačom. benzínové i elektrické identický.